Tagi

, ,


Podczas oglądania jednego z filmików dotyczących tworzenia miniaturowych mebelków, natknęłam się na ciekawe „rozwiązanie techniczne” :). Autorka filmu, budując mini sofę, do montażu używa specjalnego pistoletu na gorący klej, który jest dostępny w większości sklepów z narzędziami. Przypadkiem w Empiku natrafiłam na taki włoski mini-pistolecik w dziale decoupage, nie jest zbyt wyszukany, ale kosztował jedynie 17 złotych, więc w przypadku nietrafionego zakupu nie byłby zbyt wielką stratą.

Pistolet

Pistolet

Klej do niego znajduje się w formie stałej, w specjalnych sztyftach, które roztapiają się wewnątrz pistoletu pod wpływem temperatury. Kupiłam takie „naboje” w tym samym sklepie, ale były one nieco za krótkie, dlatego dokupiłam inne, dłuższe w Praktikerze.

Pistolet i naboje

Pistolet i naboje

Laski kleju

Laski kleju

Klejenie na gorąco jest bardziej efektywne i trwałe, a ponadto pistolet znacznie ułatwia rozprowadzanie spoiwa. Do jego wad należy jednak możliwość dość dotkliwego poparzenia się gorącym klejem, dlatego trzeba być ostrożnym, używając go.

Mam nadzieję, że przyda mi się do prac przy domku, np. do przyklejania „szyb” do okien.

Poniżej wspomniany filmik, a w nim pięknie wykonana mini-sofa.

