Tagi

,


Jak już zapewne zauważyliście na kilku zdjęciach, domek nie jest pusty, lecz ma kilkoro lokatorów. Są to laleczki, które kiedyś ukazywały się w gazecie „Cudowny świat lalek z porcelany” wydawnictwa De Agostini (kiedyś wydawali też domek dla lalek w częściach, ale o tym w innym poście).

Gazetka ukazywała się kilkanaście lat temu, oprócz artykułów o lalkach, do każdego numeru załączano właśnie laleczkę. Zakupiłam kilka numerów tego czasopisma, było ono dla mnie dość drogie, zwłaszcza, że w tych czasach moim jedynym dochodem było kieszonkowe.

Gazetki gdzieś się zagubiły na przestrzeni lat, może kiedyś je odnajdę, ale za to laleczki są przeze mnie pieczołowicie przechowywane. Mam nadzieję, że w domku znajda swoje „drugie życie”:) Są niestety troszkę za duże do skali 1:12, ale z wizualnie z grubsza pasują. Są też już nieco sfatygowane, a ich ubranka nie są pierwszej świeżości, ale takie lalki to pamiątka na lata, mam nadzieję, że jeszcze długo mi posłużą.

Więcej o samej gazetce i lalkach możecie poczytać na poniższym blogu.

Lalka 1.

Według mnie najpiękniejsza laleczka. Ubrana w wiejską spódniczkę w niebieskie kropeczki z fartuszkiem. Pod spódniczką ma haleczkę i długie pantalony. Na głowie ma słomkowy kapelusik, a jej włosy zostały ułożone w prostą grzywkę oraz dwa śliczne warkoczyki. Kojarzy mi się z małą Szwajcareczką, pracującą na górskiej hali jako dojarka. Postanowiłam umieścić ją docelowo w kuchni;)

Lalka 1

Lalka 1

Tył lalki 1

Tył lalki 1

Halka i pantalony

Halka i pantalony

Lalka 2.

Blondynka w kwiecistej sukience, również w fartuszku i słomkowym kapelusiku. Cały strój oprócz koloru identyczny jak u lalki 1. Jej włosy są jednak w większym nieładzie, wygląda przez to troszkę niechlujnie;) O ile się nie mylę, dołączona była do niej huśtawka dwuosobowa, której zdjęcie również zamieszczam.

Lalka 2

Lalka 2

Tył lalki 2

Tył lalki 2

Huśtawka

Huśtawka

Zbliżenie na detale

Zbliżenie na detale

Na huśtawce

Na huśtawce

Lalka 3.

Rudzielec, którego włosy niestety wypłowiały i miejscami zzieleniały po latach (może to „Ania z Zielonego Wzgórza”?) Ubrana w zieloną sukieneczkę w małe kwiatuszki i nieco drobniejszy niż koleżanki fartuszek. Na głowie ma kokardkę. Do niej jako rekwizyt dołączony został rowerek, naprawdę staranie wykonany.

Lalka 3

Lalka 3

Tył lalki 3

Tył lalki 3

Rowerek

Rowerek

Lalka 4 +1/2.

Prawdziwa dama, a do tego mama. Ubrana w elegancką sukienkę i takiż kapelusik. Ma długie, kręcone czarne włosy, które tez nieco straciły już na swoim kolorze i wypłowiały. Do lalki dołączony jest śliczny wózek z porcelanowym niemowlakiem.

Lalka 4

Lalka 4

Lalka 4 zbliżenie

Lalka 4 zbliżenie

Tył lalki 4

Tył lalki 4

Niemowlę w wózeczku

Niemowlę w wózeczku

Wózeczek

Wózeczek

Lalka 5.

Lalka „wakacyjna”, w kostiumie kąpielowym z epoki. Również blondynka, wizualnie podobna do lalki numer 2, ubrana w niebieskie długie pantalony i koszulkę w białe kropeczki, na głowie pływacki czepek. Chyba ją umieszczę w łazience. Do tego zestawu załączona była kabina kąpielowa, ale nie mam jak jej pokazać, została w moim poprzednim domu, ponadto, do niczego mi nie pasuje i wygląda jak przenośna toaleta.

Lalka 5

Lalka 5

Tył lalki 5

Tył lalki 5

Na razie mieszkańców domku jest tyle. Jest to dość mocno sfeminizowany skład, mam nadzieję, że kiedyś się to zmieni:)

That's all folks!

That’s all folks!

