Tagi

, , , , , , ,


Przyznam szczerze, że ten problem spędzał mi sen z powiek przed długi czas. Zastanawiałam się, jak konstrukcyjnie rozwiązać wygląd sufitów, aby wyglądały ładnie i schludnie.

Nie mogłam umocować na stałe lampek, nie wiedząc, co z nimi tak do końca zrobić. istnieją specjalne tapety na sufity dla domków dla lalek, w Polsce są jednak niedostępne, przynajmniej nie znalazłam. Wyglądają one mniej więcej tak: klik

Jako że sufit w moim domku nie był ani pomalowany, ani niczym oklejony, jego tapetowanie czy malowanie mogłoby być kłopotliwe. Gołą płytę MDF trzeba by najpierw porządnie zagruntować, bo chłonie wszystko jak gąbka. Ponadto malowanie wiąże się z brudzeniem, a znając moje szczęście, nawet pomimo zabezpieczeń, coś bym ochlapała.

Myślałam nawet, żeby kupić zwykłą tapetę i przykleić ją do sufitu, kiedy w markecie budowlanym w oko wpadła mi okleina na meble. Jest tania i łatwa w obsłudze, na przykład kiedy znudzi nam się kolor szafek w kuchni, możemy je „zrewitalizować”.

Folia samoprzylepna

Okleina samoprzylepna

Wybrałam białą okleinę z wzorkiem, imitującą nieco malowany sufit. Po kliknięciu w obrazek można dostrzec szczegóły.

Wzorek

Wzorek

Oprócz sufitów postanowiłam okleić również wykusze okienne na strychu, które też były gołą płytą MDF. Zaczęłam od nich. Jako że ciężko było mi uzyskać właściwe wymiary przez ich niestandardowy kształt i trudność we włożeniu tam linijki, najpierw porobiłam próbne szablony.

Szablony

Szablony

Trochę to potrwało, ale w końcu się udało:) Poniżej rezultat przed i po:

IMG_20150508_135755 IMG_20150508_150608

Kilka niedoróbek zasłoniłam paseczkami okleiny.

Później zabrałam się za sufity. Nie było z nimi większych problemów. Jeśli coś naklei się krzywo, bądź zbiorą się jakieś pęcherzyki powietrza, okleinę można bez problemu odkleić i przykleić ponownie.

Sufit

Sufit

Na sam koniec przykleiłam wreszcie lampki. Nie będą już smutno zwisały, w końcu wyglądają jak w prawdziwym domku:) Poprzyklejałam też do podłóg taśmą klejącą  małe kabelki, żeby nie zawadzały pomiędzy mebelkami.

Poniżej ostateczny efekt, a więcej zdjęć w galerii.

Oświetlenie

Oświetlenie

