Czy wspominałam już, że nie lubię tapetować? Pewnie nie raz:) Mam nadzieję, że mam tę czynność za sobą na długi czas. Na razie cały domek ma już wszystkie ściany wytapetowane,
jeżeli nie najdzie mnie na zmiany, to chyba na razie koniec.

Did I ever mention that I don’t like wallpapering? I’m sure not once:) I hope that it’s over for a while. For now all walls in my house are decoreted, so If I won’t have any idea of redecoration, the wallpapering is done.

Pisałam już kiedyś, że nie jestem zadowolona ze swojej łazienki. Przyszła więc na nią godzina:) Pamiętacie może moją pierwszą tapetę w domku dla lalek? Pamiętam, jaka byłam z siebie dumna i zadowolona. Rzeczywistość okazała się jednak inna, po jakimś czasie zdałam sobie sprawę, że pomieszczenie jest ciemne, ponure i przypomina zakład pogrzebowy albo jeden nawiedzony domek z Simsów 1 (fani gry od razu będą wiedzieć, o co chodzi).

I wrote few times that I’m not happy with my bathroom. So finally time for it came:) Do you remember my very first wallpaper? I remember that I was proud of myself and glad. But in reality the room turned out to be very dark and gloom, like in a funeral home or a living room of one Sim famoly from The Sims 1 (Sims’ fans will know).

WP_20170325_15_25_15_ProWP_20170325_15_25_20_Pro

Na osłodę mogę powiedzieć, że tego miejsca już nie ma:) To znaczy jest ale w zupełnie nowym wydaniu. Raz na jakiś czas dobrze jest zrobić porządny remont! Ale po kolei.

But happily, this place is gone:) I mean it is still there, but looks completely different. Once in a while it is good to redecorate something. Let’s start from the beginning.

Z łatwością oderwałam tapetę, bo była przyklejona zwykłym klejem do tapet, który po jakimś czasie puszcza i cała tapeta odłazi. Problemem było odklejenie luster i szafki, tu klej z kolei trzymał tak mocno, że rama jednego lustra została mi w rękach.

It was easy to take of the wallpaper, it was glued with a wallpaper glue, that was pretty weak and after a while the piece of paper started to come off. There was a problem in taking off mirrors and a cabinet, they were glued strongly. One mirror frame broke off.

WP_20170325_15_28_32_Pro

WP_20170325_15_29_54_Pro

Podłoga była przyklejona taśmą dwustronną, też nie było trudno jej oderwać.

The floor was glued with double-side tape, it was easy to take it off.

WP_20170325_15_35_16_Pro

Goły pokój. A bare room.

WP_20170325_15_38_21_Pro

Aby trochę ocieplić wnętrze, wybrałam jasną tapetę i jasne kafelki, które nawiązywały do nowego koloru ścian.

To make the interior a little warmer, I chose a light wallpaper and floor tiles, that matched in colour.

WP_20170325_15_48_40_Pro

WP_20170325_15_41_28_Pro

No i tu zaczęły się kłopoty, bo nie wiedziałam na jakiej wysokości ma znaleźć się ozdobny pasek. Zasięgnęłam paru porad i w końcu stanęło na tym, że pasek będzie tuż nad umywalką.

From here began troubles, I wasn’t sure at which height should I put a decorative stripe. I took some advise and decided to put it just above the sink.

WP_20170325_15_57_01_Pro

Pasek okazał się jednak zmorą, dlatego osobom początkującym nie polecam takich tapet, a raczej wybranie bardziej jednolitego wzoru. No chyba że przyklejacie tapety zwykłym klejem, wtedy jest zawsze margines poprawek. Ja postawiłam znów na taśmę dwustronną, zmęczona ciągłym poprawianiem tapet na kleju, które odchodzą.

But that strip turned out to be a nightmare. If you are a beginner, don’t start with such patterns, I advice to choose more homogenous one. Unless you are using a glue, because there is a margin of error, you can always adjust the piece on the wall. I decided to use a double-sided tape again, so it was almost impossible to change something, after you glued it.

No i niestety nie udało mi się przykleić tapety równo. W jednym miejscu paski lekko odchodzą od siebie. Kawałek tapety musiałam zerwać i wyrzucić. Poza tym popełniłam błąd przy ścianie otwierającej się, pomyliłam się w obliczeniach i pasek jest w zupełnie innym miejscu.

So, unfortunatelly, I put it unevenly. In one corner stripes do not match. A big piece of paper has to been torn off and thrown away. And I also made a mistake in measurments, the opening wall has a very big difference in strip’s height.

WP_20170325_20_15_46_Pro

Trudno, będę wiedziała na przyszłość, jakich wzorów unikać:) Ale co naklęłam się, to moje. Poza tym wyszło mi sporo niedoróbek, Musiałam podkleić jeden róg i widać szpary przy suficie, będę musiała to też jakoś zasłonić.

What is done cannot be undone, in future I’ll know what patterns should I avoid. Trust me, I was very, very annoyed and I swore a lot:) There also many errors and bungles, I will have to cover somehow the rifts next to the ceiling.

Podłoga wyszła w miarę dobrze, ale też będę musiała położyć listwy przypodłogowe.

The floor isn’t that bad, but I’ll also put some floor ledges.

WP_20170325_20_31_30_Pro

Jeżeli chodzi o nowości, to na ścianie zawisł ten oto wieszaczek, oraz dorobiłam ręczniczki, wycięte z małej ściereczki z IKEI.

There also some new things in my bathroom, I hanged this rack on the wall and made some towels. I used a cloth from IKEA.

WP_20170325_21_38_09_Pro

WP_20170325_21_42_55_Pro

Drugą „nowością”;) jest papier toaletowy, zrobiony z pasków ręcznika kuchennego. Musicie je mocno zwinąć, a na końcu skleić, żeby papier się trzymał.

The other thing is a toilet paper, I made it from kitchen towel. You have to roll them up tightly and glue at the end.

WP_20170325_21_44_28_Pro

WP_20170325_21_51_34_Pro

 

Dołożyłam też gazetki, aby umilić posiedzenia mieszkańcom domku sprzed epoki smartfonów:)

I put also some newpapers, to give some entertainment dollhouse inhabitants, that don’t know yet what the smartphones are:)

Poniżej galeria nowej łazienki, mam nadzieję, że się Wam podoba:)

Below you can see the gallery of my renewed bathroom. I hope you like it:)

WP_20170325_21_51_43_ProWP_20170325_21_36_41_ProWP_20170327_17_48_43_ProWP_20170327_17_49_05_ProWP_20170327_17_49_29_ProWP_20170327_17_50_43_Pro

